21 Nisan 2014 Pazartesi

İYİ OKUL KÜLTÜRLERİNİN 10 TEMEL ÖZELLİĞİ


Yenilikçi öğretim teknikleriyle ön plana çıkan High Tech High okulları ile ilgili bu video ilginizi çekebilir. Video dili İngilizce'dir, ancak İngilizce bilmeseniz bile okulun ortamı hakkında size fikir vermede yardımcı olacağına inanıyoruz. Aşağıdaki okul kültürüne örnek gösterilen okullardan biri olan High Tech High okulu 4 yıl üst üste 'Mıknatıs Okul' ödülünü alan bir devlet okuludur. Öğrencilerinin tamamını ücretsiz olarak ve rastgele kura sistemi ile almasına rağmen %99'luk bir üniversiteye yerleşme oranına sahiptir.

Orijinal metin 4 Eylül 2013'te gettingsmart.com sitesinde Tom Vander Ark tarafından yayınlanmıştır.
Çeviren: Özben GİRGİN


           İyi okulları belirleme ve etkili okul liderleriyle görüşmeler yapma kapsamlı bir sonuç içerir ki burada anahtar kelime kültürdür. Güçlü bir kültür, öğretmenlerin daha iyi çocukların ise daha akıllı olmalarını sağlar. Fakat en son yayınlanan HBR makalesine göre, kültür tüm organizasyonların önemli olarak nitelendirdiği özelliklerden biridir; ancak kültür günlük yaşantımız içerisinde iş yönetiminde, okul çerçevesinde kolaylıkla göz ardı edilir veya unutulur.
Yaz dönemi ödevimiz yüksek performans kültürünün 10 temel özelliğini belirlememizi sağladı:
·                   Değerler:  DSST Devlet Okulları CEO'su Kurtz’a göre,  Biz ilk organizasyonun sahip olduğu bir değeriz.’ ‘Her birey, tam anlamıyla tanınmak, kim olduğunu duyurmak ve insanlık tarihine önemli katkılarda bulunabilmek için çabalar.’ Kurtz’a göre, ‘Bireyin karakteri yetişkinlikle beraber şekillenmeye başlar.’ Bu, temel değer bağlılığı, modellenme, 360 derece değerlendirme ve kutlamalar anlamına gelmektedir. Akıllı öğretmen edinme konusunda , blog yazarı Susan Lucille Davis, ‘Zaman, güven ve ilişkiler öğretmenlerin en çok aradığı özelliklerdir.’ demiştir.
·                 Eşitlik: İyi okullar etkili öğrenme süreçlerinde sadece saygın öğrencileri değil tüm öğrencileri kapsarlar ve güçlü dayanaklarla oluşturulan akademik zihniyetlerini geliştirirler. Okul müdürü Stephen Mahoney’ e göre, Springfield Rönesans okulunun öğrencilerinin başarıları, çocuğun zip kodunun onun kaderini belirlemediğini kanıtlamıştır.
·                Yenilik: Okullar, gelecek nesil birey odaklı gelişim tarafından desteklenen ‘başarısız bir şekilde ilerleme, hızlanma’ kültürünü oluşturmaya ihtiyaç duyacaklar. Summit devlet okulu CEO'su Diane Tavenner, ‘Kendimizi başlangıç stratejilerine adadık.’dedi. Tavenner’in düşüncesinde söylemek istediği ‘döngüyü oluştur, ölç ve öğren’dir.Her bir ders, sınıf seviyesi, okul grubu Google Drive aracılığıyla öğrenci demografiklerini, derslerdeki gelişmelerini ve değerlendirme sonuçlarını içeren görselleştirme kolaylığı için haftalık olarak bilgi paketi alırlar.6 Summit okulunun tümündeki ders grupları haftalık olarak video konferans aracılığıyla buluşurlar.
·               İyi alışkanlıklar: Launch Expeditionary Learning Charter okulu güne sorumluluk, ustalık, merak, farkındalık ve sevgi öğelerini içeren Launch kültürü merkezli Kalp ve Zihin alışkanlıkları hakkında konuştukları ve çalışmalar yaptıkları 30 dakikalık danışmanlık sürecini içeren ekip çalışması ile başlarlar. Alışkanlıklar kültüre ve her bir öğrenme deneyimine entegre edilir.
·               İlgi: Moorseville North Carolina ‘dijital yakınsama’ başarısıyla ilgi gördü, fakat kültür gizli bir lezzettir. ‘İlerleme duygusuna sahip olan okullar gelişir’ ve bunun aksine müdür Mark Edwards ‘Teknik planlar güçlü kültürel temeller olmadan çöküntüye uğrar.’ demiştir. Hevesi bulaşıcı olan Edwards ‘Çalışmalar öğrencileri sevmeye ve onlarla ilgilenme ile başlar.’ demiştir. Bölgenin dilini etkileyen Flippen Grubu tarafından oluşturulan profesyonel gelişim programı olan ‘Çocuğun KalbiniKazanma’ uygulamasını kullanırlar.
·             Önemli problemler: High Tech High kurucu Larry Rosenstock, ‘Biz insanların yeni okula başlama paradoksunu kucaklayarak onları şaşırtmak istiyoruz.’ demiştir. DSST Devlet Okulları gibi iyi okullar bu şaşkın olma durumunu müfredat programına entegre eder. Öğretmen olan Jim Stephen’a göre, ‘bu durum bir sonuca ulaşabilmekten önce empati, kavrayış yeteneği ve ön örnek yapımını gerektirir ve bu yaklaşımla öğrenciler okul dışında da problemleri çözebilmeyi öğrenirler.’
·               Destekleme: Mooresville’deki yeni çalışanlar danışmanlarla eşleşir. Her okuldaki teknik yardımcılar yeni çalışanların ihtiyaçlarına odaklanırlar. Bir öğretmen, ‘Bu sürecin en iyi tarafı, bir işaretimde ve çağrımda bir Teknik Yardımcıya ulaşabilmekti. ’ dedi.
·               İşbirliği: Rocketship Eğitimi öğretmenleri her yıl ortalama 250-300 saatlik profesyonel eğitim alırlar. Yeni öğretmenler öğrencilerin kullandığı tüm araç-gereçleri kullanırlar. Preston Smith ‘Zaman, aynı zamanda veri analizi yapma, gerçek zamanlı ders işleme, okul liderleriyle beraber öğretme, Bireyselleştirilmiş Öğrenme Uzmanlarıyla ve özel öğretmenlerle iş birliği içinde olma ve çevrimiçi programımızı eğitime entegre etme konusunda harcanır.  ’
·              Uzmanlık: Başarı Akademisi üyesi Eva Moskowitz ‘Kültür inanılmaz derecede önemlidir'. Başarı Akademisi öğretmenleri pozitif, coşkulu ve öğrencilerine inanan kişilerdir.’ diyerek açıklamada bulunmuştur. ‘Biz günlük uzmanlık kültürüne sahibiz- öğrencilerin zeki bir şekilde zorlu içerikle mücadele etmesi gerektiğine ve öğretmenlerin uzmanlıkta  ısrar etmeleri gerektiğine inanırız.’
·              Uygulama: Moskowitz ‘Her saat, her dakika öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılarsak, bu durum yüksek seviyede dağıtım için işlemsel yeterlik gerektirir; çoğu insanın fark ettiğinden çok daha yoğundur ve önemli işlemsel yetenekleri gerektirir.’ dedi.

Her okul bir kültüre sahiptir. Büyük kaotik okullarda çocuklar davranışsal normların çoğuna sahiptir. Bunun aksine, daha yoğun öğrenme ortamları istendik bir şekilde entelektüel misyon çerçevesinde hazırlanır ve her hafta bunlar sözel olarak ve eylemsel olarak yenilenir ve gözlenebilirdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder