Orijinal metin 4 Eylül 2013'te gettingsmart.com sitesinde Tom Vander Ark tarafından yayınlanmıştır.
Çeviren: Özben GİRGİN
İyi okulları belirleme ve etkili okul liderleriyle
görüşmeler yapma kapsamlı bir sonuç içerir ki burada anahtar kelime kültürdür.
Güçlü bir kültür, öğretmenlerin daha iyi çocukların ise daha akıllı olmalarını
sağlar. Fakat en son yayınlanan HBR makalesine göre, kültür tüm
organizasyonların önemli olarak nitelendirdiği özelliklerden biridir; ancak kültür
günlük yaşantımız içerisinde iş yönetiminde, okul çerçevesinde kolaylıkla göz
ardı edilir veya unutulur.
Yaz dönemi ödevimiz yüksek performans kültürünün 10 temel
özelliğini belirlememizi sağladı:
· Değerler: DSST Devlet Okulları CEO'su Kurtz’a göre, ‘Biz ilk organizasyonun sahip olduğu bir değeriz.’ ‘Her birey, tam anlamıyla tanınmak, kim olduğunu duyurmak ve insanlık
tarihine önemli katkılarda bulunabilmek için çabalar.’ Kurtz’a göre, ‘Bireyin
karakteri yetişkinlikle beraber şekillenmeye başlar.’ Bu, temel değer bağlılığı,
modellenme, 360 derece değerlendirme ve kutlamalar anlamına gelmektedir. Akıllı
öğretmen edinme konusunda , blog yazarı Susan Lucille Davis, ‘Zaman, güven ve
ilişkiler öğretmenlerin en çok aradığı özelliklerdir.’ demiştir.
· Eşitlik: İyi
okullar etkili öğrenme süreçlerinde sadece saygın öğrencileri değil tüm
öğrencileri kapsarlar ve güçlü dayanaklarla oluşturulan akademik zihniyetlerini
geliştirirler. Okul müdürü Stephen Mahoney’ e göre, Springfield Rönesans
okulunun öğrencilerinin başarıları, çocuğun zip kodunun onun kaderini
belirlemediğini kanıtlamıştır.
· Yenilik:
Okullar, gelecek nesil birey odaklı gelişim tarafından desteklenen ‘başarısız
bir şekilde ilerleme, hızlanma’ kültürünü oluşturmaya ihtiyaç duyacaklar.
Summit devlet okulu CEO'su Diane Tavenner, ‘Kendimizi başlangıç stratejilerine
adadık.’dedi. Tavenner’in düşüncesinde söylemek istediği ‘döngüyü oluştur, ölç
ve öğren’dir.Her bir ders, sınıf seviyesi, okul grubu Google Drive aracılığıyla
öğrenci demografiklerini, derslerdeki gelişmelerini ve değerlendirme
sonuçlarını içeren görselleştirme kolaylığı için haftalık olarak bilgi paketi
alırlar.6 Summit okulunun tümündeki ders grupları haftalık olarak video
konferans aracılığıyla buluşurlar.
· İyi
alışkanlıklar: Launch Expeditionary Learning Charter okulu güne sorumluluk,
ustalık, merak, farkındalık ve sevgi öğelerini içeren Launch kültürü merkezli
Kalp ve Zihin alışkanlıkları hakkında konuştukları ve çalışmalar yaptıkları 30
dakikalık danışmanlık sürecini içeren ekip çalışması ile başlarlar.
Alışkanlıklar kültüre ve her bir öğrenme deneyimine entegre edilir.
· İlgi: Moorseville
North Carolina ‘dijital yakınsama’ başarısıyla ilgi gördü, fakat kültür gizli
bir lezzettir. ‘İlerleme duygusuna sahip olan okullar gelişir’ ve bunun aksine
müdür Mark Edwards ‘Teknik planlar güçlü kültürel temeller olmadan çöküntüye
uğrar.’ demiştir. Hevesi bulaşıcı olan Edwards ‘Çalışmalar öğrencileri sevmeye
ve onlarla ilgilenme ile başlar.’ demiştir. Bölgenin dilini etkileyen Flippen
Grubu tarafından oluşturulan profesyonel gelişim programı olan ‘Çocuğun KalbiniKazanma’ uygulamasını kullanırlar.
· Önemli
problemler: High Tech High kurucu Larry Rosenstock, ‘Biz insanların yeni
okula başlama paradoksunu kucaklayarak onları şaşırtmak istiyoruz.’ demiştir.
DSST Devlet Okulları gibi iyi okullar bu şaşkın olma durumunu müfredat
programına entegre eder. Öğretmen olan Jim Stephen’a göre, ‘bu durum bir sonuca
ulaşabilmekten önce empati, kavrayış yeteneği ve ön örnek yapımını gerektirir
ve bu yaklaşımla öğrenciler okul dışında da problemleri çözebilmeyi
öğrenirler.’
· Destekleme:
Mooresville’deki yeni çalışanlar danışmanlarla eşleşir. Her okuldaki teknik
yardımcılar yeni çalışanların ihtiyaçlarına odaklanırlar. Bir öğretmen, ‘Bu
sürecin en iyi tarafı, bir işaretimde ve çağrımda bir Teknik Yardımcıya
ulaşabilmekti. ’ dedi.
· İşbirliği:
Rocketship Eğitimi öğretmenleri her yıl ortalama 250-300 saatlik profesyonel
eğitim alırlar. Yeni öğretmenler öğrencilerin kullandığı tüm araç-gereçleri kullanırlar.
Preston Smith ‘Zaman, aynı zamanda veri analizi yapma, gerçek zamanlı ders
işleme, okul liderleriyle beraber öğretme, Bireyselleştirilmiş Öğrenme
Uzmanlarıyla ve özel öğretmenlerle iş birliği içinde olma ve çevrimiçi
programımızı eğitime entegre etme konusunda harcanır. ’
· Uzmanlık:
Başarı Akademisi üyesi Eva Moskowitz ‘Kültür inanılmaz derecede önemlidir'. Başarı
Akademisi öğretmenleri pozitif, coşkulu ve öğrencilerine inanan kişilerdir.’ diyerek
açıklamada bulunmuştur. ‘Biz günlük uzmanlık kültürüne sahibiz- öğrencilerin
zeki bir şekilde zorlu içerikle mücadele etmesi gerektiğine ve öğretmenlerin
uzmanlıkta ısrar etmeleri gerektiğine
inanırız.’
· Uygulama:
Moskowitz ‘Her saat, her dakika öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılarsak, bu
durum yüksek seviyede dağıtım için işlemsel yeterlik gerektirir; çoğu insanın
fark ettiğinden çok daha yoğundur ve önemli işlemsel yetenekleri gerektirir.’
dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder