15 Şubat 2015 Pazar

Anlamın Anlamı

Çeviri: Merve Arabacı

Orjinal metin için tıklayınız


Yeni bir maceraya başlamadan önce yapman gereken şey şu soruyu kendine sormandır: Bir anlam yaratmak istiyor muyum? (Guy Kawasaki)
Asla şan ve şöhret için yazmayı düşünmedim, kalbimde ne varsa dışarı çıkmalıydı; Bu, eserlerimi oluşturmamdaki sebepti (Ludwig Van Beethoven)





Girişimci bir kapitalistken, asıl amacı para kazanmak olan girişimcilerin başarısız olduklarını farkettim. Bunun sebebi bu tür girişimlerin asıl amacı para kazanmak olan insanlara cazip gelmesi ve şirketin büyük harcamaları hemen karşılayamamasıdır. (ki yeni iş girişimleri genelde yapamaz.) Bu girişimciler de daha başka iş olanakları aramaya başlamaktadır.

Pek çok insan bir şirkette çalışmaya başlamadan önce sıkı bir öz değerlendirme  sürecinin yapılmasını tavsiye etmektedir. Bu güzeldir fakat pek çok girişimci  daima  bunlar  gibi kendilerine  yanlış olan sorular yöneltmektedir:

·         Düşük bir maaşla saatlerce çalışabilir miyim ?
·         Reddedildikten sonra reddedilmenin üstesinden gelebilir miyim ?
·         Düzinelerce işçinin sorumluluğunu alabilir miyim?

Gerçek şudur ki böyle sorulara önceden cevap verebilmek mümkün değildir ve bu tarz sorular hiçbir anlam taşımazlar. Diğer taraftan, boş konuşma ve gösteriş ucuzdur. Birşeyi istediğini söylemen onu gerçekleştireceğin anlamına gelmez. Bunun yanı sıra tereddüt ve korkularının olduğunu fark etmen başarısız olacağın anlamına gelmez. Bu tarz sorulara cevap verebilmek için harika bir fikir bulduğunda aslında ne yapmak istediğine dair küçük bir öngörü gücüne sahip olmalısın. Hiç kimse girişimci olup olmadığını bu durum bitene kadar bilemez.

Yeni bir maceraya başlamadan önce  kendine sorman gereken anahtar soru şudur :

Bir anlam yaratmak istiyor muyum?





"Anlam", para, güç, saygınlık hakkında değildir. Hatta iş için eğlenceli bir yer yaratmak da değildir. "Anlamın" anlamı, dünyayı daha yaşanabilir bir hale getirebilmektir. Bunu iki şekilde yapabilirsin:

Birincisi , faydalı olabilecek bir şeyi yaratabilir, sağlayabilir, geliştirebilirsin. Örneğin; Macintosh insanların yaratıcılığını ve üretkenliğini arttırdı. Google ve Wikipedia bizim için gerekli  ve gereksiz neredeyse tüm sınırsız bilgilere ulaşabilmemizi sağladı. İkincisiyse, kötü olan bir şeyi  önleyebilir, yok edebilir veya etkisini azaltabilirsin. Örneğin, Tesla hava kirliliği ve petrole bağımlılığı azaltmaya çalışıyordu. Palantir ve diğer siber güvenlik şirketleri kötü amaçlı kişilerin bilgisayarlarımıza zarar vermesini önlüyor.

Dünyayı değiştirme isteği önüne çıkan zor bir yolda yolculuk ettiğin sürece büyük bir avantajdır, çünkü büyük bir hedefe odaklanma ve çaba gerektirir, basitçe para kazanabilmekten daha fazla kabiliyet gerektirir. Ve eğer anlam katarsan para kazanacak olman bunun doğal bir sonucudur.

Klasik daktiloya göre üretkenliği
iki kat arttıran selektrik daktilo
Anlamın anlamını anlamam tam yirmi yılımı aldı. 1983 ‘te Apple ‘ın bir bölümü olan Macintosh ‘ta çalışmaya başladığımda IBM 'i  (Uluslararası İş Makineleri ) yenmek istedim ve selektrik daktilo topları pazarlayan daktilo şirketine bunları geri göndermek istedim. Sonra 1987 ‘de  Windows ve Microsoft ‘u  yok etmek istedim.



Sonunda bu motivasyonlarımın saçma olmasa bile aptalca olduğunu anladım. Kendi müsabakana odaklanmak gerçekte neyin önemli olduğundan seni uzaklaştırır. Büyük şirketlerin DNA ‘sı, anlam katabilme arzusunu ve personeli ve de müşterileri için dünyayı daha iyi bir yer haline getirebilmeyi barındırır. İstekli olman başarılı olacağın anlamına gelmez ama eğer başarısız olursan en azından faydalı olacak bir şeyi yapmakta başarısız olursun. 

Yani ,eğer bir şirket kurmak istiyorsan, başlangıç noktan üretiminle ve hizmetinle  işe nasıl anlam katabileceğini bulmak olmalıdır.

Bugün, ilk online Skillshare (Çevrimiçi Yetenek Paylaşımı) dersime “Başlama sanatı :Amaçlarımızı Hızla Büyüyen İşlere Dönüştürme“ adı altında başlıyorum. Skillshare ‘in  (Yetenek Paylaşımı)  katmak istediği anlam yüksek kalitedeki  bir öğrenmeye ulaşmayı sağlamaktır. Sınıfta Bill Reickeirt (Diğer kurucu) ve ben yıllarca öğrenmiş olduğumuz bazı girişim derslerini anlattık. Eğer hevesli bir girişimciysen ve bir sonraki macerana başlamak üzereysen, güçlü, başarılı ve anlamlı bir başlangıç  yapabilmek için  bize  katıl. 

Guy Kawasaki, şu an Canva 'da, önceden de şef evangelist olarak Apple 'daydı. 12 tane kitap yazarıdır. Guy, pazarlama, sosyal medya, yazarlık, öz-yayıncılık, inovasyon ve melek yatırımcılık konularında ilgi çekici paylaşımlar yapmaktadır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder