Orjinal metin için tıklayınız
Çeviri: Cihat Tanış
Yüksek nitelikli çizgi romanları
oluşturmak için edebi unsurları ve çalışmaları
yerel uzmanlarla nasıl tatbik edebiliriz? Yenilenme döngüleri sanat
eserlerimizi nasıl geliştirir? Yerel belediye seçimlerinde seçmen katılım
oranını nasıl etkileyebiliriz? Öğrencilerimizin sayısal mantığını nasıl
derinleştiririz?
Şu an Calgary Fen Okulu’nun soruna ve araştırmaya dayalı öğretme
öğrenme odaklı istikrarlı 13. yıl dönümü. Eski öğrenci merkezli öğrenme tüm
konu alanlarının içine sokulmuş biçimdedir ve öğrenmenin çoğu okul dışı eğitim
ve teknolojinin yaratıcı ve güçlü kullanımıyla desteklenir.
Ayrıca araştırma profesyonel gelişim
için okulun tutumunu da telkin eder. Öğretmenler seminerlere katılmak yerine ,
ders etütlerine katılır eylem araştırması yürütürler ve araştırmaya dayalı
projeler tasarlamak için değişik eğitim destekli heyetlerle zaman geçirirler. Okul
için ortak sosyal olay ve profesyonel gelişim yöneticisi Neil Stephenson’a göre
,Profesyonel gelişim öğretmen destekli , öğrenci merkezli,işbirlikçi ve
eleştiri analizi üzerine baskın olma eğilimindedir.
Stephenson ‘Calgary Fen Okulu’ isminin
biraz yanıltıcı olabileceğini ifade eder. Ayrıca’ sadece fen bilimine daha fazla odaklanıyoruz yaptığımız her şeyi bir bilim insanının
mizacına gömmeye çalışıyoruz buna kıyasla. Toplumumuzdaki herkesin araştırma
yapmasını eleştirel düşünmesini ve ortak bilgi inşa etmesini istiyoruz.’
şeklinde konuşuyor Stephenson. Bu sadece sınıfta olmayan araştırma kültürünün
inşası için bir amacın tüm parçalarıdır. Bu durum öğretim heyetine ,okul
liderliğine ve daha büyük eğitimsel topluluğa kadar uzar gider.
Calgary Fen Okulu araştırmaya dayalı
öğrenmeyi nasıl tanımlar? Stephenson çevrim içi yayını ‘Araştırmaya Dayalı
Öğrenmeye Giriş ‘ te okulun eğitici
yaklaşımının taslağını çizer. Calgary Fen Okulu’nun öyküsü iyi bir anımsatıcıya
,araştırmanın iyi sorular sorarak bitmeyeceğini, sonuçları paylaşmayı içerdiğini
de önerir.
Sosyal Olaya Değer Katış
Kanada’ya ait özel bir okul olarak Calgary Fen
Okulunun çifte hedefi vardır . “Bizim hedefimiz uygulamamızı ileriye taşımak ve
öğrenci ihtiyaçlarını karşılamakta yaratıcı olmaktır ama aynı zamanda da eğitim
sistemine değerlerle geriye dönüt vermektir.” şeklinde açıklar Stephenson.
Bu şu anlama gelir bu okulun hikayesini daha fazla insana anlatmanın yolunu
bularak diğerleri de öğrenilen derslerden faydalanabilir.
Sosyal olayın bir yolu okul web günlüğüdür.
Bu internet günlüğü öğretmenlere projelerini yansıtıp görüşlerini paylaştıkları
bir ortam sunar. Stephenson bu web günlüğünü 2 yıl önce başlattığında
kendisinin “Connect” in ilk müellifi olduğunu kabul etti. Ama son aylarda
gitgide daha fazla öğretmen proje örneklerini paylaşıp dönüt almaya başladı. O
bunun bir hız ve güç kazanımı olduğunu söyler. Son paylaşım öğrencilere Edmodo(
Eğitsel sosyal ağ uygulaması) kullanımının yararlarını tartıştı ve dijital şiir
derlemesinin paylaşımına destek veren 9. sınıf öğrencilerine geri dönüt verdi
ve ayrıca Rönesans hakkındaki soruları açıklamak için öğrencilere yardım eden
dijital bir araştırma kaynağının gelişimini tanımladı.
Bu internet günlüğü manen bir kurumsal bellek ve proje arşivi
sağlar. Yine bu web günlüğü Calgary Fen Okulu dışından olan öğretmenlere
araştırmaya dayalı proje fikirlerinin ödünç alındığı ve uyarlandığı bir
kütüphane sunar. Okul hem ülkedeki hem
de daha uzaktaki öğretmenlerin bu web günlüğünü kullanarak araştırmaya dayalı
ve teknoloji destekli öğrenme öğretme için yeni fikirler ve esin kaynağı
bulacağını umut ediyor.7
Bir diğer sosyal olay ise Calgary Fen
Okulunun diğer okulları işbirliğine davetidir. Stephenson “ Eğer öğretmenler görürse bizim sitemizdeki bir
projeyi katılmak isteyeceklerdir, onlarla Skype üzerinden bağlantı kurabiliz.
Öğretmenlerimiz işbirliği olayına hoşgörüyle bakarlar. Bu büyük bir profesyonel
ilerlemedir.” der. Okul sık sık öğretim fikirlerini paylaşmak ve ortak
projeler tasarlamak için şehir dışından öğretmenlerin toplandığı internet
günlerine ev sahipliği yapar.
Bir başka olay ise, Calgary Fen
Okulu’nun mayıs 2012’de milli eğitim konferansı ConnectEd Canada’ ya ev
sahipliği yapacağıdır. Philadelphia Bilim ve Liderlik Akademisi tarafından ev
sahipliği yapılan Educon örneğindeki gibi, ConnectEd Canada sunumlardan çok
konuşmalar üzerine yoğunlaşacak. Ve konferans okul kampüsünde düzenlenceği için
öğrencilerin tartışma konularını zenginleştirecek büyük bir fırsat oluşmuştur.
Amerika Tezatlığı
Calgary Fen Okulu’nda sosyal manada
neler olduğunu duyduktan sonra ,merak etmişimdir eğer Amerikan özel (charter) okulları
kamu sistemine değer sağlamak için benzer bir yapıya sahip olsalardı ne olurdu?
Son dönemlerde açıklanan raporlar 2 milyondan daha fazla Amerikan öğrencisinin
özel okullara devam ettiğini ortaya koyar. Araştırma kelimesinin ifade
edilişinde , merak etmişimdir: Kaç tane özel okul esaslı eğitim topluluklarını zenginleştirmek için
görüşlerini paylaşıyorlar? Devlet okulları ve özel okullar arasındaki
işbirliğini daha fazla nasıl teşvik edebiliriz?
Lütfen düşüncelerinizi yorumda
paylaşınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder