2 Mayıs 2015 Cumartesi

ARAŞTIRMA KÜLTÜRÜNÜ YEŞERTMEK


Orjinal metin için tıklayınız

Çeviri: Cihat Tanış

      Yüksek nitelikli çizgi romanları oluşturmak için edebi unsurları ve çalışmaları  yerel uzmanlarla nasıl tatbik edebiliriz? Yenilenme döngüleri sanat eserlerimizi nasıl geliştirir? Yerel belediye seçimlerinde seçmen katılım oranını nasıl etkileyebiliriz? Öğrencilerimizin sayısal mantığını nasıl derinleştiririz?

         Şu an Calgary Fen  Okulu’nun soruna ve araştırmaya dayalı öğretme öğrenme odaklı istikrarlı 13. yıl dönümü. Eski öğrenci merkezli öğrenme tüm konu alanlarının içine sokulmuş biçimdedir ve öğrenmenin çoğu okul dışı eğitim ve teknolojinin yaratıcı ve güçlü kullanımıyla desteklenir.
         Ayrıca araştırma profesyonel gelişim için okulun tutumunu da telkin eder. Öğretmenler seminerlere katılmak yerine , ders etütlerine katılır eylem araştırması yürütürler ve araştırmaya dayalı projeler tasarlamak için değişik eğitim destekli heyetlerle zaman geçirirler. Okul için ortak sosyal olay ve profesyonel gelişim yöneticisi Neil Stephenson’a göre ,Profesyonel gelişim öğretmen destekli , öğrenci merkezli,işbirlikçi ve eleştiri analizi üzerine baskın olma eğilimindedir.
        
         Stephenson ‘Calgary Fen Okulu’ isminin biraz yanıltıcı olabileceğini ifade eder. Ayrıca’ sadece  fen bilimine daha fazla odaklanıyoruz  yaptığımız her şeyi bir bilim insanının mizacına gömmeye çalışıyoruz buna kıyasla. Toplumumuzdaki herkesin araştırma yapmasını eleştirel düşünmesini ve ortak bilgi inşa etmesini istiyoruz.’ şeklinde konuşuyor Stephenson. Bu sadece sınıfta olmayan araştırma kültürünün inşası için bir amacın tüm parçalarıdır. Bu durum öğretim heyetine ,okul liderliğine ve daha büyük eğitimsel topluluğa kadar uzar gider.

         Calgary Fen Okulu araştırmaya dayalı öğrenmeyi nasıl tanımlar? Stephenson çevrim içi yayını ‘Araştırmaya Dayalı Öğrenmeye Giriş ‘ te  okulun eğitici yaklaşımının taslağını çizer. Calgary Fen Okulu’nun öyküsü iyi bir anımsatıcıya ,araştırmanın iyi sorular sorarak bitmeyeceğini, sonuçları paylaşmayı içerdiğini de önerir.
          

Sosyal Olaya Değer Katış

          Kanada’ya ait özel bir okul olarak Calgary Fen Okulunun çifte hedefi vardır . “Bizim hedefimiz uygulamamızı ileriye taşımak ve öğrenci ihtiyaçlarını karşılamakta yaratıcı olmaktır ama aynı zamanda da eğitim sistemine değerlerle geriye dönüt vermektir.”  şeklinde açıklar Stephenson. Bu şu anlama gelir bu okulun hikayesini daha fazla insana anlatmanın yolunu bularak diğerleri de öğrenilen derslerden faydalanabilir.

         Sosyal olayın bir yolu okul web günlüğüdür. Bu internet günlüğü öğretmenlere projelerini yansıtıp görüşlerini paylaştıkları bir ortam sunar. Stephenson bu web günlüğünü 2 yıl önce başlattığında kendisinin “Connect” in ilk müellifi olduğunu kabul etti. Ama son aylarda gitgide daha fazla öğretmen proje örneklerini paylaşıp dönüt almaya başladı. O bunun bir hız ve güç kazanımı olduğunu söyler. Son paylaşım öğrencilere Edmodo( Eğitsel sosyal ağ uygulaması) kullanımının yararlarını tartıştı ve dijital şiir derlemesinin paylaşımına destek veren 9. sınıf öğrencilerine geri dönüt verdi ve ayrıca Rönesans hakkındaki soruları açıklamak için öğrencilere yardım eden dijital bir araştırma kaynağının gelişimini tanımladı.

         Bu internet günlüğü  manen bir kurumsal bellek ve proje arşivi sağlar. Yine bu web günlüğü Calgary Fen Okulu dışından olan öğretmenlere araştırmaya dayalı proje fikirlerinin ödünç alındığı ve uyarlandığı bir kütüphane  sunar. Okul hem ülkedeki hem de daha uzaktaki öğretmenlerin bu web günlüğünü kullanarak araştırmaya dayalı ve teknoloji destekli öğrenme öğretme için yeni fikirler ve esin kaynağı bulacağını umut ediyor.7
         Bir diğer sosyal olay ise Calgary Fen Okulunun diğer okulları işbirliğine davetidir. Stephenson “ Eğer  öğretmenler görürse bizim sitemizdeki bir projeyi katılmak isteyeceklerdir, onlarla Skype üzerinden bağlantı kurabiliz. Öğretmenlerimiz işbirliği olayına hoşgörüyle bakarlar. Bu büyük bir profesyonel ilerlemedir.” der.  Okul sık sık  öğretim fikirlerini paylaşmak ve ortak projeler tasarlamak için şehir dışından öğretmenlerin toplandığı internet günlerine ev sahipliği yapar.

         Bir başka olay ise, Calgary Fen Okulu’nun mayıs 2012’de milli eğitim konferansı ConnectEd Canada’ ya ev sahipliği yapacağıdır. Philadelphia Bilim ve Liderlik Akademisi tarafından ev sahipliği yapılan Educon örneğindeki gibi, ConnectEd Canada sunumlardan çok konuşmalar üzerine yoğunlaşacak. Ve konferans okul kampüsünde düzenlenceği için öğrencilerin tartışma konularını zenginleştirecek büyük bir fırsat oluşmuştur.

Amerika Tezatlığı

         Calgary Fen Okulu’nda sosyal manada neler olduğunu duyduktan sonra ,merak etmişimdir eğer Amerikan özel (charter) okulları kamu sistemine değer sağlamak için benzer bir yapıya sahip olsalardı ne olurdu? Son dönemlerde açıklanan raporlar 2 milyondan daha fazla Amerikan öğrencisinin özel okullara devam ettiğini ortaya koyar. Araştırma kelimesinin ifade edilişinde , merak etmişimdir: Kaç tane özel okul  esaslı eğitim topluluklarını zenginleştirmek için görüşlerini paylaşıyorlar? Devlet okulları ve özel okullar arasındaki işbirliğini daha fazla nasıl teşvik edebiliriz?


         Lütfen düşüncelerinizi yorumda paylaşınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder