21 Mart 2015 Cumartesi

İYİ BİR LİDER BAĞLANTI KURANDIR


Karmaşıklığa karşı organize ol! çevirisi için tıklayınız
Çeviri: Cihat Tanış

Orijinal metin için tıklayınız

Kurumlar neden liderlere ihtiyaç duyar? Eğer liderliği kabile, kurum hatta pazar liderliği olarak düşünürsek, kurumu amaçlarına ulaştırmak için liderin ona verilen gücü kullanması ve bilgiyi kontrol etmesi diyebiliriz. Ama artık  baskı makinelerinin ilk ortaya çıkışı ve icat edilen medya araçlarının artışta olduğu bilgi çağına girmemizle bilgi iletişimi bilimi değişmeye yüz tuttu. 

Tarihçi ve yazar Gwynne Dyer dediği gibi:

 ‘Tiranlık, aslında bir iletişim sorununa çözümdü.’

            Modern demokrasi ilk olarak Batıda ortaya çıktı bunun tek sebebi ise Batının kitle iletişiminde dünyada ilk olmasıydı. Bu kültürel değil teknolojik bir üstünlüktü, okur yazarlık ve kitle bilgi iletişim biliminin dünyaya yayılmasıyla, diğer bütün büyük toplumlar geleneklerini ıslah etmeye başladılar.  Gwyne Dyer.

            Kabileler çoğunlukla bilgiyi birbirleriyle açıkça paylaşan işbirlikçilerdi, bilgi paylaşımında yakın bir fikir ufkuna sahiptiler ve karar almada genelde ataerkildiler. Bilgi iletişim biliminde ise, bu kontrol etme eğilimindeki kabileler en iyileri değildir. Yukarıdakilerin her ikisi de bu pazar ve kurumların iyi bilinen kontrol yöntemleri değildir.


Liderliğin işlevini kısa vadeli kararlar almak ve uygulamak olduğunu düşünmek, faal durumdaki en iyi insan iletişim ağının üst yönetimden herhangi bir müdahale olmadan da sorunlarla başa çıkabileceği durumunu ıskalar. Müdür ve idareciler bu işe dahil olduğunda ise günlük işleri yapıyorlarken sık sık çoğu şeyi berbat ederler. Bu durum vurgulansa bile bu işleri yapmak onların sosyal iletişim ağındaki akranları ve  bu bilgi paylaşım uygulamalarını kuran ve doğrulayan  uygulama topluluklarıyla bağlantılıdır.

            Liderlerin bugün asıl işi ‘mekanı elinde tutmaktır ’ ve bunu yapmak için ilk başta iletişimin gelişebileceği mekanı inşa etmelidir. Öğrenmek bağlantı kurmak demektir. Bilgi iletişim alanında:
§  Liderler  bağlantı kurmaya yardım ederler.
§  Liderler bilgi iletişim düzenleyicisidirler.
§  Liderler iyi öğrenme davranışlarına örnek olurlar.
§  Liderler kişisel bilgi uzmanlığını öncelerler.

Liderler, zamanlarını diğerlerine bıraktıklarında en iyi yapacakları işlerle boş yere harcamazlar. İş yerinde kesin kurallara gerek yoktur. Etkili bir liderliğin ölçüsü liderin olmadığı acil ve istisnai durumlarda kurumun bu durumlarla başa çıkıp çıkamamasıdır. İyi liderler tıpkı iyi ebeveynler gibi kontrolü zamana bırakırlar. Kurumunuz yeterli olgunluğa ermişse zaten sizin günlük kararlar almanıza gerek yoktur. Eğer bir liderlik durumundaysan ve şu anki durumun fazlalık yapıyorsa artık kişisel gelişiminin bir sonraki adımına geçebilirsin, hiyerarşideki sonraki adımına değil. Hiyerarşi ve pozisyon liderliği, bilgi iletişim çağının modası geçmiş gerilikleridir.





                                                                                             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder