Çeviri: Nazlı Bilgiç
Pasi Sahlberg 'den uyarı: Avustralya, eğitimde geriye düşüyor. |
Finlandiya
eski eğitim bakanı ve şimdiki Harvard Üniversitesi misafir profesörü Pasi
Sahlberg, Avustralya'nın eğitim adaletsizliğini çözmek için eşsiz bir fırsatı olduğunu
ve Gonksi ihtiyaç-tabanlı finansman modeli yoluyla dünya lideri olma şansı olduğunu söyledi.
Ama,
pazartesi günü NSW öğretmen federasyonuna seslenecek olan Dr. Sahlberg, merkezi hükümetin kararının Gonksi’nin en önemli iki mali yılını fonlamak olmadığını, bunun ise “çok şaşırtıcı” ve eğitimde ciddi bir geriadım olduğunu söyledi.
O,
Gonski modelinden uluslararası dünyada en iyi ve önemli adil finanslama
modeli olarak bahsedildiğini ve onsuz Avustralya ’da
devlet eğitiminin önemli ölçüde kötüleşeceğini söyledi.
“Ben
Avustralya’da, eğitimde hakkaniyet konusunda diğer birçok ülkeden daha az şey duydum” dedi Dr. Sahlberg.
"Siz, okul finansmanını bireysel ihtiyaçları ve okul ihtiyaçları açısından dikkate alarak daha şeffaf ve adil olmazsanız, hakkaniyet konusunda önemli iyileştirmeler yapmanın zor olduğunu söyleyebilirsiniz."
"Siz, okul finansmanını bireysel ihtiyaçları ve okul ihtiyaçları açısından dikkate alarak daha şeffaf ve adil olmazsanız, hakkaniyet konusunda önemli iyileştirmeler yapmanın zor olduğunu söyleyebilirsiniz."
Uluslararası fen bilimleri, okuma ve matematik öğrenci değerlendirme programı (PISA) testleri, Avustralya’nın, özellikle artan sayıda doğu Asya ülkelerine göre geriden geldiğini gösterdi.
Dr.
Sahlberg Avustralya’nın dezavantajlı öğrencileri dışarıda bıraktığı için geride
kaldığını söyledi. “Avustralya’nın PISA’daki performansına bakarsanız, o baştan
beri kötüleşmektedir, ama genellikle ben öğretmenin ya da okul
kalitesinin kötü olduğundan değil ama okullardaki hakkaniyetten olduğunu
tartışırım”.
Dr.
Sahlberg, Avustralya’nın, sosyo-ekonomik düzeyleri ne olursa olsun, bütün öğrencilerin başarmak
için fırsatlara sahip olduğu bir okul sistemi yaratmak yerine düşük başarıda,
öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarını suçladığını söyledi.
“Kanada
ve İskandinav ülkeleri ‘bütün çocuklar için mükemmel okul olmak istiyorum’ gibi
şeyler söylüyor” fakat buradaki konuşma, daha çok ne ölçülebilir hakkında ve
bence bu muhtemelen doğru koşullar ve gerekli destek varsa herkesin
öğrenebileceği inancına daha az sahip olunduğunu gösterir.” diye konuştu.
Avustralya
“en iyinin en iyisi” olma takıntısını durdurmalı ve “her çocuk için iyi okul” a
sahip olmayı amaçlamalıdır.
Avustralyanın
standartlaştırılmış testler tarafından idare edildiğini ve dahası öğrenciler
arasındaki boşluğun genişlemekte olduğunu söyledi, Dr. Sahlberg.
“Doğası gereği standartlaştırılmış testler, matematik, okuma ve bazen fen
bilimleri ile başarının kapsamını daralttığından dolayı sistemi adaletsizliğe sürüklüyor.” Dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder