27 Mart 2015 Cuma

Merkezi Sınav NAPLAN yüzünden eğitimde geride kalan Avustralya

Orijinal metin için tıklayınız.

Çeviri: Nazlı Bilgiç

 Pasi Sahlberg 'den uyarı: Avustralya, eğitimde geriye düşüyor.
Avustralya, NAPLAN testlerine (Bilgi için tıklayınız) çok fazla önem verdiği ve kötü sonuçlar için eğitim sistemindeki adaletsizlik yerine öğrenci ailelerinin yapısını suçladığı için dünyanın önde gelen eğitimcilerinden biri tarafından uyarıldı.

Finlandiya eski eğitim bakanı ve şimdiki Harvard Üniversitesi misafir profesörü Pasi Sahlberg, Avustralya'nın eğitim adaletsizliğini çözmek için eşsiz bir fırsatı olduğunu ve Gonksi ihtiyaç-tabanlı finansman modeli yoluyla dünya lideri olma şansı olduğunu söyledi.

Ama, pazartesi günü NSW öğretmen federasyonuna seslenecek olan Dr. Sahlberg, merkezi hükümetin kararının Gonksi’nin en önemli iki mali yılını fonlamak olmadığını, bunun ise “çok şaşırtıcı”  ve eğitimde ciddi bir geriadım olduğunu söyledi.

O, Gonski modelinden uluslararası dünyada en iyi ve önemli adil finanslama modeli olarak bahsedildiğini ve onsuz  Avustralya ’da devlet eğitiminin önemli ölçüde kötüleşeceğini söyledi.

“Ben Avustralya’da, eğitimde hakkaniyet konusunda diğer birçok ülkeden daha az şey duydum” dedi Dr. Sahlberg. 

"Siz, okul finansmanını bireysel ihtiyaçları ve okul ihtiyaçları açısından dikkate alarak daha şeffaf ve adil olmazsanız, hakkaniyet konusunda önemli iyileştirmeler yapmanın zor olduğunu söyleyebilirsiniz."

Uluslararası fen bilimleri, okuma ve matematik öğrenci değerlendirme programı (PISA) testleri, Avustralya’nın, özellikle artan sayıda doğu Asya ülkelerine göre geriden geldiğini gösterdi.

Dr. Sahlberg Avustralya’nın dezavantajlı öğrencileri dışarıda bıraktığı için geride kaldığını söyledi. “Avustralya’nın PISA’daki performansına bakarsanız, o baştan beri kötüleşmektedir, ama genellikle ben öğretmenin ya da okul kalitesinin kötü olduğundan değil ama okullardaki hakkaniyetten olduğunu tartışırım”.

Dr. Sahlberg, Avustralya’nın, sosyo-ekonomik düzeyleri ne olursa olsun, bütün öğrencilerin başarmak için fırsatlara sahip olduğu bir okul sistemi yaratmak yerine düşük başarıda, öğrencilerin sosyo-ekonomik durumlarını suçladığını söyledi.

“Kanada ve İskandinav ülkeleri ‘bütün çocuklar için mükemmel okul olmak istiyorum’ gibi şeyler söylüyor” fakat buradaki konuşma, daha çok ne ölçülebilir hakkında ve bence bu muhtemelen doğru koşullar ve gerekli destek varsa herkesin öğrenebileceği inancına daha az sahip olunduğunu gösterir.” diye konuştu.
Avustralya “en iyinin en iyisi” olma takıntısını durdurmalı ve “her çocuk için iyi okul” a sahip olmayı amaçlamalıdır.
Avustralyanın standartlaştırılmış testler tarafından idare edildiğini ve dahası öğrenciler arasındaki boşluğun genişlemekte olduğunu söyledi, Dr. Sahlberg.

“Doğası gereği standartlaştırılmış testler, matematik, okuma ve bazen fen bilimleri ile başarının kapsamını daralttığından dolayı  sistemi adaletsizliğe sürüklüyor.” Dedi. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder