Orijinal metin için tıklayınız.
Bazı okulların 20. Yüzyıl zihniyetinden yenilikçi kurumlara nasıl sıçrama yaptığını hiç merak ettiniz mi? Bu okullar hepimizin üstesinden gelmek zorunda olduğu aynı standart testlerle, aynı yeni eğitim politikalarıyla ve yasalarıyla ve yapılarla uğraşmak zorunda olduğu bir sır değil… Ancak onlar boşuna çabalamak yerine ileriye doğru hareket edebilmişler.
Birkaç ay önce,
yayınlanacak olan kitabım (Inquiry and Innovation in the Classroom ) Sınıfta
yenilik ve iyileştirme için
okul müdürü Eric
Sheninger ile röportaj yaptım ve bizim görüşmemiz her okul kültürüne yenilik
getirebilmek için ne yapabilire odaklandı. Hata yapmamak, bu en kolay görev
değil ama gerçek değişim için yöntemi belirleyip kapsayacak birkaç “alışkanlık”
yapılabilir.
1. Yenilikçi okullar korkmaz
Sizin okulunuz neden korkuyor?
Okulunuz proje tabanlı müfredata geçerse, standart testlerde düşük yapacağında
mı korkuyor? Daha fazla staja daha az AP yerleştirmeye( öğrenci seçme
yerleştirme testleri) ittiğinde yüksek dereceli öğrencilerini kaybetmekten mi
korkuyor? Veli şikayetlerinden mi, okul yönetiminin sorularından mı ve bu
şekilde devam eden öğretmen mücadelesinden mi korkuyor? Değişiklik yapıldığında
“ne olacağından” korkmak normaldir. Ama değişimin sürekli ve tek yol olduğunu
hatırlamamız gerek. Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimize farklı şeyler
yapmalarına ve ilerlemelerine izin verirsek onlar yenilikçi olabilirler.
Yenilikçi okullar değişimden korkmaz,
onu benimserler.
2. Yenilikçi
okullar hata yapar
Bir okul hata yaparsa bundan ders
çıkarabilir, öğrencilere ve öğretmenlere gönderilen mesajların ne çeşit
olduğunu tahmin eder. Yenilikçi okullar sürekli öğretim ve öğrenime zorluyor ve
bazen bu hata yapmaya sürükler; Teknolojideki, müfredattaki ve eğitimdeki
hatalara.
Ama ileriye giden yenilikçi okullar ileriye
gitmekten çekinmez. Onlar destekliyorlar ve yollarına devam ediyorlar. Dikkat
edin bu bir kişinin yaptığı hata değil, bu bir organizasyon… Ve bu kültüre
yerleşirse, bütün okullar hatalardan öğrenebilir ve gelişebilir.
Yenilikçi okullar hatalar yapar ve
hatalardan ders çıkarırlar.
3. Yenilikçi
okullar şeffaftır
“Hatalar yapmak” ve “korkusuz olmak”
ne ile beraberdir? Şeffaflık.
Sheninger okulunda yapılan en önemli “küçük
değişikliklerden” birinin şeffaf olmak olduğunu söyledi.
Bir
başka küçük değişiklik daha fazla şeffaf yönetici olması ve benim okulumun
duvarları içinde yer alan yenilikçi uygulamaların paylaşılmasıdır. Twitter’la
bir eğitim lideri olarak takipçilere bir bakış açısı vermek mümkün olmuştur. Facebook, gerçek
zamanlı bilgiyi, öğrenci başarılarını ve personel yeniliklerini paylaşmak için
inanılmaz bir araç olmuştur. Birleşen bu araçların ikisi de takipçilerime ve
büyük eğitim topluluklarına, okuluma ve burada olan büyük olaylara kuşbakışı
bir görüntü veriyor.
Şeffaflık okul olarak nereye gittiğimizi
anlayan ve dahil olan bütün takipçilerimin emin olmasını sağlıyor. Bu şekilde değişiklik yaptığında (ya da hata yaptığında)
herkes ileriye doğru hareketlerin nedenlerini ve nasıl devam ettiğinden
haberdar olabilecek. Yine, ilki “korkmayın” olan birçok okul için bu korkunç
gözükebilir.
4.Yenilikçi okullar teknolojiyi doğru şekilde kullanır
Teknoloji bir
araçtır. Doğru kullanıldığında, mükemmel bir öğrenme aracıdır; ama kötü
kullanıldığında oyalamaya neden olabilir. Liseye ingilizce öğrettiğim
zamanlarda, sıklıkla kendimi öğrenci
bilgisayarlarının “teenage pacifier” olarak kullanılıp kullanılmadığını kontrol
etmek zorundaydım… Bilgisayarları öğrencilerin önüne koyar ve arkaya otururdum.
Herhangi bir
öğretmen için bu zor bir tuzak. Onlar gerçekten youtube’dan video izlerken veya
oyun oynarken, öğrencilerin aktif olarak ders çalıştığına inanarak kendimi
aptallaştırabiliyorum. Yinede, bu durumun farkında olduğum için “aktif dersler”
de teknolojik birleştirmelerimin çoğuna odaklandım.
·
Öğrencilerin gerçek
zamanda sonuçlarını ve kaynaklarını paylaştığı aktif araştırmalar
·
Çevirim içi sınıflardaki
öğrenciler arasındaki aktif işbirliği
·
Dijital ürünlerin ve
medya eserlerinin aktif oluşumu
Onların
çevirim içi ne yaptıklarına göz gezdirebilir ve seyredebilirdim ya da etrafta
dolaşabilir ve belirli problemler üzerinde küçük gruplarla (ya da 1’e 1)
çalışabilirdim. Ders bittiğinde, öğrencilerin sınıfta neyi başardıklarını etkin
bir şekilde görmek için Google Revizyon Tarihi gibi araçlar kullanabilirdim.
Teknoloji
birçok öğrenme amacı için kullanılabilir fakat yenilikçi okullar araçların
doğru bir şekilde kullanıldığından emindirler.
5.Yenilikçi okullar bağlantılıdır
Eric
röportajımızda bunun yenilikçi okul denkleminde en önemli parça olduğunu
belirtti. Bir baloncuğun içinde yaşarken yenilikçi olamazsınız. Tabii ki,
birkaç güzel iş yapabilirsiniz ama eğer dünyayla paylaşılmazsa ve dünyadan
etkin bir şekilde öğrenmezsen sonra sadece buzdağının ucuna ulaşırsınız.
Okulunuz
sosyal medya hesabına sahip mi? Öğretmenleriniz aktif olarak diğer
öğretmenlerle çevirim içi iletişimde mi? Ya idareciler? Eğitim kamplarına ve
konferanslara farklı kişileri gönderiyor musunuz? Bilgilerinizi Brightbytes’dan
Clarity gibi araçlarla diğer binlerce okulla paylaşıyor musunuz? Okul olarak
daha fazla iletişim kurmak için bu ay, bu hafta, bugün neler yapabilirsiniz? Ne
olursa olsun, bu sizi ileriye götürmek için yardımcı olacaktır.
Eric
Sheninger’e benimle bilgilerini paylaştığı için çok teşekkür ediyorum ve daha
fazla bilgiye yeni kitabı “(Digital Leadership) Dijital Liderlik” ten
ulaşılabilirsiniz. Henüz almadıysanız, bir tane edinin.
NOT:
Altaki benim ücretsiz “Innovative Teaching Toolbox (yenilikçi öğretim araç
kutusu)” ımı indirebilirsiniz. Ve lütfen işinizde nasıl yenilikçi olduğunuzu
bana yorumlarda bildirin. Hepimiz birbirimizden öğrenelim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder