15 Mart 2015 Pazar

Yenilikçi Okulların Yaptığı 5 Farklılık

Çeviri: Nazlı Bilgiç 

Orijinal metin için tıklayınız.


Bazı okulların 20. Yüzyıl zihniyetinden yenilikçi kurumlara nasıl sıçrama yaptığını hiç merak ettiniz mi? Bu okullar hepimizin üstesinden gelmek zorunda olduğu aynı standart testlerle, aynı yeni eğitim politikalarıyla ve yasalarıyla ve yapılarla uğraşmak zorunda olduğu bir sır değil… Ancak onlar boşuna çabalamak yerine ileriye doğru hareket edebilmişler.
Birkaç ay önce, yayınlanacak olan kitabım (Inquiry and Innovation in the Classroom ) Sınıfta yenilik ve iyileştirme için okul müdürü Eric Sheninger ile röportaj yaptım ve bizim görüşmemiz her okul kültürüne yenilik getirebilmek için ne yapabilire odaklandı. Hata yapmamak, bu en kolay görev değil ama gerçek değişim için yöntemi belirleyip kapsayacak birkaç “alışkanlık” yapılabilir.

1. Yenilikçi okullar korkmaz

Sizin okulunuz neden korkuyor? Okulunuz proje tabanlı müfredata geçerse, standart testlerde düşük yapacağında mı korkuyor? Daha fazla staja daha az AP yerleştirmeye( öğrenci seçme yerleştirme testleri) ittiğinde yüksek dereceli öğrencilerini kaybetmekten mi korkuyor? Veli şikayetlerinden mi, okul yönetiminin sorularından mı ve bu şekilde devam eden öğretmen mücadelesinden mi korkuyor? Değişiklik yapıldığında “ne olacağından” korkmak normaldir. Ama değişimin sürekli ve tek yol olduğunu hatırlamamız gerek. Öğrencilerimiz ve öğretmenlerimize farklı şeyler yapmalarına ve ilerlemelerine izin verirsek onlar yenilikçi olabilirler.

Yenilikçi okullar değişimden korkmaz, onu benimserler.

2. Yenilikçi okullar hata yapar

Bir okul hata yaparsa bundan ders çıkarabilir, öğrencilere ve öğretmenlere gönderilen mesajların ne çeşit olduğunu tahmin eder. Yenilikçi okullar sürekli öğretim ve öğrenime zorluyor ve bazen bu hata yapmaya sürükler; Teknolojideki, müfredattaki ve eğitimdeki hatalara.

 Ama ileriye giden yenilikçi okullar ileriye gitmekten çekinmez. Onlar destekliyorlar ve yollarına devam ediyorlar. Dikkat edin bu bir kişinin yaptığı hata değil, bu bir organizasyon… Ve bu kültüre yerleşirse, bütün okullar hatalardan öğrenebilir ve gelişebilir.
Yenilikçi okullar hatalar yapar ve hatalardan ders çıkarırlar.

 3. Yenilikçi okullar şeffaftır

“Hatalar yapmak” ve “korkusuz olmak” ne ile beraberdir? Şeffaflık.

Sheninger okulunda yapılan en önemli “küçük değişikliklerden” birinin şeffaf olmak olduğunu söyledi.
Bir başka küçük değişiklik daha fazla şeffaf yönetici olması ve benim okulumun duvarları içinde yer alan yenilikçi uygulamaların paylaşılmasıdır. Twitter’la bir eğitim lideri olarak takipçilere bir bakış açısı vermek mümkün olmuştur. Facebook, gerçek zamanlı bilgiyi, öğrenci başarılarını ve personel yeniliklerini paylaşmak için inanılmaz bir araç olmuştur. Birleşen bu araçların ikisi de takipçilerime ve büyük eğitim topluluklarına, okuluma ve burada olan büyük olaylara kuşbakışı bir görüntü veriyor.

Şeffaflık okul olarak nereye gittiğimizi anlayan ve dahil olan bütün takipçilerimin emin olmasını sağlıyor. Bu şekilde değişiklik yaptığında (ya da hata yaptığında) herkes ileriye doğru hareketlerin nedenlerini ve nasıl devam ettiğinden haberdar olabilecek. Yine, ilki “korkmayın” olan birçok okul için bu korkunç gözükebilir.

4.Yenilikçi okullar teknolojiyi doğru şekilde kullanır

Teknoloji bir araçtır. Doğru kullanıldığında, mükemmel bir öğrenme aracıdır; ama kötü kullanıldığında oyalamaya neden olabilir. Liseye ingilizce öğrettiğim zamanlarda,  sıklıkla kendimi öğrenci bilgisayarlarının “teenage pacifier” olarak kullanılıp kullanılmadığını kontrol etmek zorundaydım… Bilgisayarları öğrencilerin önüne koyar ve arkaya otururdum.

Herhangi bir öğretmen için bu zor bir tuzak. Onlar gerçekten youtube’dan video izlerken veya oyun oynarken, öğrencilerin aktif olarak ders çalıştığına inanarak kendimi aptallaştırabiliyorum. Yinede, bu durumun farkında olduğum için “aktif dersler” de teknolojik birleştirmelerimin çoğuna odaklandım.
·         Öğrencilerin gerçek zamanda sonuçlarını ve kaynaklarını paylaştığı aktif araştırmalar
·         Çevirim içi sınıflardaki öğrenciler arasındaki aktif işbirliği
·         Dijital ürünlerin ve medya eserlerinin aktif oluşumu
Onların çevirim içi ne yaptıklarına göz gezdirebilir ve seyredebilirdim ya da etrafta dolaşabilir ve belirli problemler üzerinde küçük gruplarla (ya da 1’e 1) çalışabilirdim. Ders bittiğinde, öğrencilerin sınıfta neyi başardıklarını etkin bir şekilde görmek için Google Revizyon Tarihi gibi araçlar kullanabilirdim.
Teknoloji birçok öğrenme amacı için kullanılabilir fakat yenilikçi okullar araçların doğru bir şekilde kullanıldığından emindirler.

      5.Yenilikçi okullar bağlantılıdır

Eric röportajımızda bunun yenilikçi okul denkleminde en önemli parça olduğunu belirtti. Bir baloncuğun içinde yaşarken yenilikçi olamazsınız. Tabii ki, birkaç güzel iş yapabilirsiniz ama eğer dünyayla paylaşılmazsa ve dünyadan etkin bir şekilde öğrenmezsen sonra sadece buzdağının ucuna ulaşırsınız.
Okulunuz sosyal medya hesabına sahip mi? Öğretmenleriniz aktif olarak diğer öğretmenlerle çevirim içi iletişimde mi? Ya idareciler? Eğitim kamplarına ve konferanslara farklı kişileri gönderiyor musunuz? Bilgilerinizi Brightbytes’dan Clarity gibi araçlarla diğer binlerce okulla paylaşıyor musunuz? Okul olarak daha fazla iletişim kurmak için bu ay, bu hafta, bugün neler yapabilirsiniz? Ne olursa olsun, bu sizi ileriye götürmek için yardımcı olacaktır.

Eric Sheninger’e benimle bilgilerini paylaştığı için çok teşekkür ediyorum ve daha fazla bilgiye yeni kitabı “(Digital Leadership) Dijital Liderlik” ten ulaşılabilirsiniz. Henüz almadıysanız, bir tane edinin.

NOT: Altaki benim ücretsiz “Innovative Teaching Toolbox (yenilikçi öğretim araç kutusu)” ımı indirebilirsiniz. Ve lütfen işinizde nasıl yenilikçi olduğunuzu bana yorumlarda bildirin. Hepimiz birbirimizden öğrenelim.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder